Ga je al naar de basisschool?

Dan ben je op zondag van harte welkom bij de kinderdienst. Eerst ga je nog even met papa en mama mee in de kerk en als het lantaarntje wordt aangestoken, ga je met de kinderdienstleiding naar een andere zaal. Daar hoor je een verhaal uit de bijbel, zingen jullie een liedje dat er bij hoort en vaak is er een knutselwerkje of een ander spel om uit te leggen wat het bijbelverhaal betekent.  Aan het eind van de dienst komen jullie dan samen weer binnen en is er vaak nog even een kort praatje om te laten zien wat jullie hebben gemaakt.

Het is bijzonder om nog even weer in de kerk te komen, want jullie krijgen dan ook de zegen van de Here God mee.

De kinderdienstleiding en ook alle mensen in de kerk vinden het belangrijk dat er een plekje is voor jullie in de dienst maar ook dat jullie op je eigen manier iets leren over de bijbel en over God.  Met de Here Jezus als voorbeeld.

Als er speciale activiteiten zijn bv een uitstapje of een leuke middag, dan krijg je daarvoor op tijd een uitnodiging.

We vinden het leuk als je meedoet !!

Ga je nog niet naar de basisschool?

Dan kunnen papa en mama toch naar de kerk en zijn er mensen die op de jongste kinderen letten in de oppasdienst. Samen spelen, elkaar leren kennen en ook liedjes zingen of een kleurplaat maken.  Soms gaat de oppas samen met de kinderdienst en leer je daar alvast hoe het gaat in de kinderdienst.

Je hoort er helemaal bij !! Dus ook de kleinsten komen aan het eind van de dienst in de kerk om de Zegen van de Here God te krijgen.